Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2009

Και όλοι μαζί θα φάμε τα λεφτά του Δελαφράγκα!

Αυτό θα μπορούσε να είναι το μότο όλων των ταινιών που έχουν βασιστεί σε μυθιστορήματα της Τζέιν Όστιν. Άντε βγάλε απόξω την κακομαθημένη Έμμα, που είχε από πριν περιουσία, δεν χρειαζόταν του Τζέρεμι Νόρθαμ- όνομα που έπρεπε να άιεμντιμπιντάρω γιατί έκοβα και το χέρι μου ότι ήταν ο Ρούπερτ Έβερετ.

Αλλά όλες οι υπόλοιπες ταινίες είναι περίπου στο ίδιο μοτίβο: Φτωχές και όμορφες περιμένουν τους πλούσιους γαμπρούς. Και στο τέλος όχι μόνο τους βρίσκουν, αλλά εν τω μεταξύ έχουν λάβει και κανά δυο άλλες προτάσεις γάμου από άλλους, γιατί άλλωστε αυτό ήθελαν όλοι οι πλούσιοι εκείνης της εποχής, μια ξεβράκωτη για νύφη.

Εμένα, α, την αλήθεια μου θα την πω. Αυτές οι ταινίες μου αρέσουν. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου αν όλες είναι ακριβώς ίδιες με μικρές παραλλαγές στο σενάριο και άλλους ηθοποιούς. Και φυσικά ενθουσιάζομαι και με τέτοια μυθιστορήματα, Pride and Prejudice, Jane Eyre, Wuthering Heights. Δεν μπορώ όμως παρά να παραδεχτώ πως τέτοιοι έρωτες, περισσότερο ρομαντικοί στην Όστιν, λίγο πιο παθιασμένοι στις αφές Μπροντέ, είναι παρωχημένοι όσο και το σάμαλι στα πανηγύρια. Υπάρχουν, αλλά κανείς δεν τους παίρνει στα σοβαρά.

Δεν βλάπτει όμως η τέρψη των οφθαλμών για κάνα δίωρο, έτσι; Τις περισσότερες φορές έχει εξαιρετική πλάκα, όπως στο Persuasion του 2007.

Όοοχι, δεν μου άρεσε το κλασικό του '95. Ήθελα καινοτομίες. Λοιπόν αυτός ο σκηνοθέτης που γύρισε αυτή την ταινία, αν υπήρξε, στάνταρ τέλειωσε κανένα ιέκ στα γκράβαρα. Δεν έχω δει τίποτε πιο κακογυρισμένο σε όλη μου τη ζωή. Είναι βασικά λες και δεν υπήρξε σκηνοθέτης. Είναι λες και μαζεύτηκαν οι ηθοποιοί και είπαν στους καμεραμέν "Λοιπόν παιδιά εμείς θα λέμε, και εσείς τραβάτε, θέλουμε κοντινά πολλά κοντινά". Όσοι σπουδάζουν σκηνοθεσία θα ήθελα να την δουν. Αξίζει, πιστέψτε με.

Φυσικά εκτός των αγγλικών ταινιών εποχής λατρεύω γενικά τις αγγλικές ταινίες. Θες η προφορά; Θες. Με την αγγλική προφορά βασικά είναι λες και η πιο μάπα ταινία θα γίνει λίγο καλύτερη.

Όσοι μοιράζονται λοιπόν μαζί μου αγάπη για τις ταινίες αυτές, ακολουθεί αναλυτικός οδηγός με όσες έχω δει. Και έχω δει αρκετές.

Sense and Sensibility (1995)- Βασισμένη σε ένα από τα πιο γνωστά μυθιστορήματα της Jane Austen, η καλή και λογική αδερφή και η πεταχτούλα συναισθηματική αδερφή, τι άλλο, στην πορεία τους προς το γάμο, διότι αυτό είναι το ζητούμενο.
Mansfield Park (1999)- Φτωχή πλην τίμια συγγενής γουστάρεται με τον ξάδερφο της- τότε γίνονταν και αυτά- ώσπου τον τυλίγει από πλούσια πλην κακιασμένη αντίζηλο.
Mansfield Park (2007)- Το ίδιο, λίγο πιο κακογυρισμένο, με την Billie Piper στον πρωταγωνιστικό, από εκεί να καταλάβεις.
Emma (1996)- Η Gwyneth Paltrow σε ένα ρόλο ραμμένο πάνω της, όπως θα ήθελε η α-μπα?, λολογυρνάει από γκομενάκι σε γκομενάκι- για τα δεδομένα της εποχής- ώσπου καταλαβαίνει ότι είναι ερωτευμένη με τον κολλητό της. Σώπα. Αν το θες σε σύγχρονη βερσιόν, Clueless (1995) ώπου η Amy Heckerling νομίζει ότι όλη αυτή την παραμύθα την έβγαλε από το μυαλό της.
Jane Eyre (2006)- Η μία εκ των αδελφών Μπροντέ πλάθει μια ηρωίδα άσχημη που τουλάχιστον καταλήγει με έναν εξίσου άσχημο. Κακουχίες ένα σωρό, ωραία ιστορία. Καλύτερα διάβασε το βιβλίο, αν και αυτή η σειρά του '06 σχεδόν με ικανοποίησε.
Persuasion (2007)- Ο σκηνοθέτης που λέγαμε. Μία ακόμα όχι και τόσο όμορφη ηρωίδα τυλίγει γκομενάκι άλφα ποιότητος αφού μάλιστα τον είχε παρατήσει προ δεκαετίας στα κρύα του λουτρού.
Pride & Prejudice (2005)- Μία από τις πιο αριστουργηματικές ταινίες που βασίζεται σε μυθιστόρημα της Austen, αλλά πέρα από το καταπληκτικό βιβλίο, τα εύσημα μοιράζεται ο Joe Wright με την ανεπανάληπτη σκηνοθεσία του. Ότι και να πω είναι λίγο. Θέλει ανάρτηση μόνο του αυτό. Και εγώ τον κύριο Ντάρσι. Και δεν θέλω αηδίες. ΟΛΕΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΝΤΑΡΣΙ.
Pride and Prejudice (1940)- Καλά έχω ρίξει μια ματιά και σε αυτό, όπως και στη σειρά του bbc. Δεν κλάνουν μία μπροστά στο άλλο.
Becoming Jane (2007)- Δεν είναι Jane Austen, είναι ΓΙΑ εκείνη. Ολίγον τι φαντασία μου πλανεύτρα η όλη ιστορία, αλλά ωραία ταινία.


Room with the view- Να σου πω δεν θυμάμαι ακριβώς, πάνε και χρόνια. Σίγουρα παίζει η γυναίκα του Τιμ Μπάρτον- όπως και στο pride and prejudice του bbc- πριν ακόμα τη δει cool. Πλούσια ερωτεύεται φτωχό, ή κάτι τέτοιο. Ε, παντρεύονται στο τέλος.
Elizabeth- Ε, η ιστορία της Ελισάβετ, μη το ψάχνεις.
Anne of a thousand days- Ε, η ιστορία της μάνας της Ελισάβετ.
The other Boleyn girl- Ε, δες την αποπάνω, δες και αυτή, και άμα πειστείς εσύ ότι η Anne Boleyn είναι το ίδιο πρόσωπο, εμένα να με χέσεις. Η Natalie Portman σκίζει το σουτιέν της για να τζουρνέψει τον βασιλιά από την αδερφή της. Αξίζει να τη δεις μόνο και μόνο γιατί η Scarlett Johansson δεν παίζει το πουτανάκι. Αλλά πάλι είναι, μην ανησυχείς φίλε άντρα.
The duchess- Η Keira Knightly παντρεύεται δούκα, αλλά θέλει πολιτικό. Τρου στόρυ.
The girl with the pearl earring- Η Scarlett Johansson παίζει το ομώνυμο κορίτσι του πίνακα του Βερμέερ. Και το πουτανάκι, για να μην ξεχνιόμαστε.
Miss Potter- Η Renee Zellweger παίζει ότι θα έπρεπε να παίζει πάντα. Μια άσχημη αγγλίδα.
Shakespeare ’s in love- Ό,τι λέει.
Miss Pettigrew Lives for a Day- Καημένη άσχημη βρίσκει άντρα. Ευχάριστο ταινίακι ωστόσο.
The remains of the day- Ταινιάρα ολκής. Αντικοινωνικός μπάτλερ που διαβάζει γυναικεία μυθιστορήματα ερωτεύεται την οικονόμο και αυτή το ίδιο.
Ballet Shoes- Χαζή ταινία με αγγλική προφορά. Παίζει η κολλητή του Χάρυ Πόττερ.

p.s. Κάτι συνέβη με τις ταινίες μου. Δεν είχα γράψει το the other boleyn girl, αλλά νταξ πάει και έρχεται. Έχω γράψει όμως ότι έχω δει μια ταινία που δεν υπάρχει. Amy and Elizabeth λέει. Ποια είναι αυτή ρε παιδιά;


Α! Ξέχασα να σας πω. Αν κάποιος έχει δει άλλη ταινία που δεν αναφέρεται, να την πει να την δω! :)

p.s. Καλά κανείς χριστιανός δεν βρέθηκε να με διορθώσει ότι δεν παίζει η Μπόναμ Κάρτερ στο pride and prejudice του '95; Τσ τσ. Καθόλου δεν με προσέχετε.

19 σχόλια:

Mrs. Stulf είπε...

Το Pride and Prejudice του 2005 ήταν συγκινητικό, ατμοσφαιρικό, με ωραία εικόνα, κοκ. Αλλά ρε συ. Όλοι μιλούσαν ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ. Τ Ο Σ Ο πολύ. Και όχι το κλασσικό σαγαπώ αχ βαχ, η όλη ταινία έμοιαζε με τεράστια λογομαχία. Ειδικά η βρετανιδοπούλα Κίρα Νάιτλι που ήθελε τον κύριο Ντάρσι (mahahou, αυτόν δεν τον ήθελες κι εσύ, η με γελάν τα μυαλά μου?), πολύ μπλαμπλα ρε πούστη μου. Του την έμπαινε συνέχεια. Ήταν αρκετές σκηνές που ήθελα να την αρπάξω και να την ταρακουνάω λέγοντάς της "ΣΚΑΣΕ". Ελπίζω να μη μιλάω για άλλη ταινία και να έχω γίνει ρόμπα.

Elisabeth, ναι. Την εποχή που είχε βγει μου άρεσε πάρα πολύ. Έχει περάσει στη μνήμη μου ως το soft πορνό της παιδικής μου ηλικίας.

The Girl with the Pearl Earring: αγάπησα αυτή την ταινία για λόγους: για την αναφορά στον πίνακα του Βερμέερ, τα χρώματα και το φωτισμό, τις αναφορές στη ζωγραφική κι επειδή πρώτη φορά συνειδητοποίησα ότι η Johansson είναι ηθοποιός. Νόμιζα πως ήταν ένα χοντρό μοντέλο που είχε κάτσει σε πολύ κόσμο.

The Remains of the Day: πολύ απελπισία στο τέλος, τα είπα κι όταν το είδα. Στενοχωρήθηκα. Αλλά τα ήθελε ο κώλος του.

To Ballet Shoes δεν το έχω δει κι ούτε θέλω - να πεθάνει κι αυτό και το ενοχλητικό σκατό που ονομάζεται Emma Watson κι που απορώ ποιος της είπε πως έχει υποκριτικό ταλέντο.

Mrs. Stulf είπε...

*4 λόγους. Ήθελα να τους μετρήσω και να τους γράψω μετά, αλλά όπως είδες fail.

Carina είπε...

Συγνώμη Φλο μου, αλλά την σκηνή με τον κύριο Ντάρσι/Κόλιν Φερθ να βγαίνει από τη λίμνη δεν την θυμάσαι;; Μόνο και μόνο γι'αυτό αξίζει να δεις την σειρά!

Θυμάμαι όταν διάβαζα το βιβλίο είχα κόψει φλέβες μέχρι το σημείο που φάνηκε φως στο ορίζοντα. Πολύ....ο κύριος Ντάρσι!

Και το Sense and Sensibility με Kate Winslet/Alan Rickman κλπ μου άρεσε πολύ. Να φανταστείς δε βαρέθηκα! Από εκεί μάλιστα έμαθα και ένα εκπληκτικό σεξπηρικό απόσπασμα.

Εντάξει τι να πω. Οι ταινίες τα σπάνε. Όχι αυτές που έχεις βάλει εδώ. Γενικά, όλες!

Me_To_aSeToN_STo_XeRi είπε...

The Remains of the Day ναι ναι ναιιιιιιι

Crazy Tourists είπε...

Δεν υπάρχεις!!! Δεν την παλεύω με αυτές τις ταινίες...Ιου!!!
Φιλιά!

Τρελοτουρίστρια

Flonsavardu είπε...

mrs. stulf χαχαχαχαχα! μιλούσαν, ε; μου αρέσει το μιλητό, δεν θα το κρυψω. αν δε το σενάριο είναι ωραίο το απολαμβάνω- βλέπε για παράδειγμα before sunrise/sunset που έχουν πολύ μιλητό και όχι τίποτα περισσότερο.
το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι μου άρεσε και εμένα πάρα πολύ, για τους λόγους που είπες- εκτός της σκάρλετ που θα πω παρακάτω γιατί- συν του κόλιν φερθ, συν της προφοράς, συν της εποχής. η σκάρλετ γιόχανσον δεν είναι κακή ηθοποιός, απορώ, δηλαδή δεν σου άρεσε στο "χαμένη στη μετάφραση"; έχει παίξει και άθλια, αλλά σ' αυτόν τον πρώτο της ρόλο ήταν ικανοποιητική. αλλά ναι, είναι χοντρή. :)

Flonsavardu είπε...

carina ακόμα και ένας κόλιν φερθ δεν ρίχνει το pride and prejudice του '05 στην προτίμηση μου! :) ξέχασα να σας πω, μια που είπες "όλες", θα βάλω σημείωση πάνω, αν υπάρχουν άλλες να μου το πείτε να τις δω!

ασετόν ναι, ναι, ναι, ναιαιαιιιιι.

τρελοτουριστάκι δεν την παλεύεις; καλά εδώ εσύ βλέπεις και μπάλα, τι να λέμε... χαχαχαχα. φιλιά!

costello είπε...

Και τη Μαρία Γκράτσια Κουτσινόττα να είχε το THE OTHER BOLEYN GIRL δε θα γινόταν λιγότερο βαρετό. Έναν αιώνα μου φάνηκε ότι διήρκεσε.

Τα ΑΠΟΜΕΙΝΑΡΙΑ ΜΙΑΣ ΜΕΡΑΣ η καλύτερη μακράν του Άιβορι, κι από κοντά ακολουθεί το HOWARDS END (να και η πρόταση που λέγαμε!) επίσης με τον Άντονι.

Η καλύτερη ταινία εποχής όμως για μένα όοοοοοοοολων των εποχών είναι το ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ. Μάλλον είμαι ο μόνος άνθρωπος στον οποίο αρέσει τόσο, αλλά είναι πολλά πολλά παραπάνω από μια απλή βιογραφία του Μότσαρτ. Ένα σου λέω: Το γέλιο του Τομ Χαλς τουλάχιστον δε θα το ξεχάσεις.

MaHaHoU είπε...

http://www.videorama.gr/videorama/details.asp?ProductID=46190&bhjs=1&bhqs=1 --> Τα φαντασματα του Γκογια (ταινια εποχης στην Ισπανια ομως- ΘΕΑ η Πορτμαν)
Ηθελα να σου πω και αλλη μια αλλα την ξεχασα στην πορεια (πφφφ). Αμα την θυμηθω θα σου την γραψω μετα.
ΝΑΙ mrs. stulf ο ΝΤΑΡΣΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ σορρυ Flons το πα) ΧD. Ειχα κανει στο παλιο blog ολοκληρο ποστ πανω στο θεμα (με φωτο του Colin Firth και μια νυξη της προτιμησεως μου στους αντρες που εχουν εναν μικρο κωλο στο πιγουνι >.<). Εχω δει και την σειρα του bbc και την ταινια του 2005 και απο τις 2 προτιμω την σειρα. Δεν λεω η Κιρα εχει αναδειξει ενα μεγαλο ποσοστο του ταλεντου της και ο Ντασρυ της ειναι ημι-θεος αλλα για κανεναν μα κανεναν λογο οι διαλογοι της σειρας δεν συγκρινονται με αυτους της ταινιας. Στην σειρα απλα ακους μεστα κλασικα αγγλικα και ΟΛΟΚΛΗΡΟΥΣ τους διαλογους. Οι προσβολες που πετα ο ενας στον αλλον δεν κοβονται λογου του ελαχιστου της ωρας και αυτο δεν μπορει να συγκρηθει με τιποτα αλλο. Ειναι το μεγαλειο το ιδιο. Ο Firth στα νιατα του και η Λιζι οπως ακριβως την παρουσιαζει η Austen...Σκηνοθεσια, κουστουμια, ηθοποιια ολα τελεια σε τοσο μεγαλο βαθμο που για μενα δεν τιθεται ουτε καν θεμα συγκρισεως. Ηταν η σειρα των νιατων μου.
Αν θες εχω να σου την δανεισω ή αν θες παλι ερχεσαι και κανουμε μαραθωνιο (με φαι φυσικα και την Stulf παρεα XD).
Μονοπωλησα το σχολιο στο Pride and Prejustice...Τις αλλες τις εχω δει και μου φαινονται καλες. Λατρευω τις ατμοσφαιρικες ταινιες ετσι κι αλλιως :):)...

Mrs. Stulf είπε...

Καλά ούτε που θυμόμουν ότι είχε παίξει η Γιόχανσον στη μετάφραση. Μάλλον παραήταν καλή ερμηνεία και την είχα αποβάλλει από την μνήμη μου γιατί ήταν ασύμβατη με τα υπόλοιπα δεδομένα :Ρ

Flonsavardu είπε...

costello θα δω και τις δύο άμεσα και θα σου πω. :) θενκς!!

mahahou το έχω δει, απλά δεν ήταν με αγγλική προφορά. :) ωραία ταινία, ναι, και ο χαβιέ ήταν αρκετά καλός. και η μαμά μου προτιμά τη σειρά με τα μπούνια. και πολύς κόσμος γενικά, γι' αυτό κάνω ειδική μνεία επί της ταινίας, χαχα.

mrs. stulf μου άρεσε και σε άλλες ταινίες η σκάρλετ, απλώς πάντα παίζει τον ίδιο ρόλο: το πουτανάκι. απορώ αν δεν βαριέται. το scoop ήταν ενδιαφέρον, αλλά δεν έπαιζε και κανένα σοβαρό ρόλο, σο, νταξ.

MaHaHoU είπε...

Θυμηθηκα την αλλη.... απο αγγλικη προφορα δεν θυμαμαι στα σιγουρα παντως εχει καλο θεμα η ταινια! Με Κέιτ Γουίνσλετ και Ρέιφ Φάινς θα πρεπει να εχει....

http://www.athinorama.gr/cinema/data/movies/default.aspx?id=8769

Litanie des Saints είπε...

Ωωω! Να κάποιος που μοιράζεται την πετριά μου! Τα άπαντα της Τζέιν στο πρωτότυπο κι αυτό το Price & Prejudice κοντεύω να το μάθω απέξω πια.
Ψηφίζω το εξάωρο του ΒΒC, πάντως. Κόλιν Φερθ, ντίαρ. Όσο και να παλέψουν οι υπόλοιποι δεν τον φτάνουν.
Αν θέλεις να γελάσεις, δες τη βερσιόν του 2007 με την Κίρα. Ντάρσι να τριγυρνάει στον κήπο της τα χαράματα (μόνο το μπουκάλι με το ουίσκι έλειπε, παίζει και να το κρατούσε, δεν παίρνω όρκο). Άσε που της έκανε πρόταση γάμου με την ατάκα-εισαγωγή «Σας αγαπώ. Ενθέρμως.» Έλεος, μάνα μου, σαν να διαβάζω Τσιφόρο!

YO!Reeka's είπε...

Ντάρσι δεν έλεγαν τους γείτονες των Μπάντι στο Παντρεμένοι με Παιδιά;;!

Flonsavardu είπε...

mahahou τα σφραγισμένα χείλη δεν έχει αγγλική προφορά, αλλά θα το δω κάποια στιγμή έτσι και αλλιώς- το περίεργο είναι ότι δεν το έχω δει ακόμα!

litanie ε, όχι αν θέλω να γελάσω. ΟΧΙ ΑΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΕΛΑΣΩ. ω, μα εσείς θα με βάλετε να ξαναδώ τη σειρά. Καλά λοιπόν, εντάξει. παραιτούμε. θα δω τη σειρά ξανά.

γιωρίκα ναι, έτσι τους έλεγαν. δεν ξέρω αν έχει κάποια σχέση, αν και δεν νομίζω τι να πω... πάντως συνήθως ντάρσι λένε γκόμενους που είναι και πολύ γκόμενοι- όπως για παράδειγμα τον κόλιν φερθ στο μπρίτζετ τζόουνς.

Aurelia Aurita είπε...

Θα συμφωνήσω με κάποιους προλαλήσαντες-Κολιν Φερθ,BBC.Απλά,δεν υπάρχει άλλος Ντάρσι από αυτόν.Δι εντ

(Δεν είναι η προφορά που κάνει τις αγγλικές σειρές να υπερτερούν κατ'εμέ-είναι η όλη παραγωγή,και φυσικά,η απουσία της"αμερικανιάς"-που όλο και κάπως τρυπώνει και σε ξενερώνει στις πέραν του Ατλαντικού ταινίες...)

:)

Flonsavardu είπε...

σας πλάνεψε ο κόλιν φέρθι, αυτός που λεν ... δεν ξέρω. δεν βρίσκω ομοιοκαταληξία.

δεν ξέρω αν ευθύνεται πάντα η παραγωγή αουρέλια... έχεις και το ίδιο όνομα με εκείνη την πορτογαλλίδα καμαριέρα από το love actually, συνεχώς όποτε βλέπω το όνομα σου αυτή θυμάμαι. το συγκεκριμένο για παράδειγμα. με αμερικανούς ηθοποιούς, ίδιο πράγμα και όμως δεν θα ήταν ίδιο. φταίει η προφορά, θα επιμείνω. τα αγγλάκια έχουν άλλη χάρη.

spooky loner είπε...

1. Τις εχω δει ολες! ο γκομενος μου με λεει καμενη.
2. Προσωπικα προτιμαω τον Colin Firth για Mr Darcy.
3. Τις εχω δει και στην εκδοση του BBC και σε οτι χολλυγουντιανη εκδοση εχουν βγει. Γενικα τις εχω δει ολες!...το ειπα παλι μαλλον.
4. Ενθουσιαστηκα! Υπαρχουν και αλλοι καμενοι εκει εξω. Θα το αναφερω στον γκομενο μου μηπως και βρω την ησυχια μου.

Flonsavardu είπε...

να το αναφέρεις! είδες στα σχόλια σε πόσες αρέσουν; και εγώ τα ίδια ακούει μην νομίζεις. ο τίτλος δεν είναι καν δικός μου. ήταν η απάντηση του φίλου μου όταν είχε δει τα δύο πιο γνωστά της όστιν. :)