Δευτέρα, 7 Δεκεμβρίου 2009

Τα λεφτά, τα μπερντέ, τα μπικικίνια

Επειδή δεν θέλω να αθετώ τις υποσχέσεις μου, και επειδή είπα θα μιλήσω για τα οικονομικά, θα μιλήσω για τα οικονομικά.

Το λοιπόν. Καμία έκπληξις, όπως ήταν αναμενόμενο η πλειοψηφία γουστάρει να χρεώνεται εις υγείαν του κεφιού και της χαράς. Παραθέτω τα αποτελέσματα:

*Αναλόγως. Αν είμαστε μεγάλη παρέα διά του ποσού, αν είμαστε μέχρι 4 άτομα, ο καθένας τα δικά του. 6 (16%)
*Ο καθένας τα δικά του. Δεν είμαι υποχρεωμένος εγώ να πληρώνω τα ακριβότερα ποτά ή φαγιά του συνδαιτυμόνα μου. 4 (10%)
*Όλοι πληρώνουμε ακριβώς το ίδιο ποσό, ανεξαρτήτως τι πήρε ο καθένας, τι τσιγκουνιές θα κάνουμε τώρα; 21 (56%)
*Αν είμαστε φίλοι, όσο μεγάλη παρέα και να είμαστε πληρώνει ο καθένας τα δικά του, αν είμαστε ξένοι, όσο μικρή παρέα και να είμαστε. 2 (5%)
*Δεν πληρώνω ποτέ, πληρώνουν πάντα οι άλλοι για μένα. 2 (5%)
*Λεφτά έχω, πληρώνω εγώ βρε αδερφέ, δεν θα τα χαλάσουμε. 2 (5%)

Η αλήθεια είναι ότι κανένα από αυτά δεν αντιπροσωπεύει την αλήθεια. Διότι θα είμαι ψεύτρα αν πω ότι ένα από τα παραπάνω με αντιπροσωπεύει πλήρως. Η αλήθεια είναι ότι "εξαρτάται". Έχω τύχει και σε παρέα που δεν με απασχολεί να πληρώσω, ακόμα και αν δεν έφαγα τίποτα. Και αυτό γιατί με έκανε να περάσω πολύ μοναδικά και ωραία, που ένιωθα την ανάγκη να συνδράμω, έστω και για το κέφι που κάναμε!

Αλλά για παράδειγμα, επειδή τα φοιτητικά μου χρόνια όλες τις φορές που έβγαινα με τις 4 φίλες μου, η κάθε μία πλήρωνε τα δικά της, μου φαίνεται γελοίο να βγαίνω με φίλες μου και να τα διαιρούμε. Ειδικά όταν η διαφορά δεν παίζεται στα 1 ή 2 ευρώ.

Άλλοι έχουν κανόνα να μην αφήνουν καν να πληρώσει κάποιος που έχει τσιμπήσει, πράγμα το οποίο δεν το θεωρώ μεν λογικό, αλλά το θεωρώ χίλιες φορές λογικότερο του "εμείς θα φάμε σολωμό και εσύ κοτόπουλο και στο τέλος θα κάνουμε τη διαίρεση". Αυτό το θεωρώ τεράστια γυφτιά, όσον και αν το αντίθετο θεωρείται γυφτιά. Δεν λέω να έχεις να πληρώσεις 18 ευρώ και ο άλλος 30 για παράδειγμα και εσύ να δώσεις 18 ευρώ. Αλλά όχι και να δώσεις 25! Μου φαίνεται ανήκουστο, όταν τα απλά μαθηματικά βγάζουν 20 ευρώ και είναι μια χαρά κιόλας.

Εντάξει όταν είστε μια μεγάλη παρέα γεμάτη αγνώστους, δυστυχώς θα πληρώσεις τη διαίρεση, θέλεις δεν θέλεις. Προσωπικά τις περισσότερες φορές δεν με πειράζει να γίνεται αυτό, γιατί είπαμε, είναι προφανώς βολικό να συμβαίνει, από το να μετράς τα ευρώ που αναλογούν στον καθένα. Όλα είναι θέμα λογικής.

Αλλά! Εσείς που ψηφίσατε υπέρ της απανταχού διαίρεσης του ποσού! Είστε γελοίοι να νευριάζετε και από πάνω αν ο άλλος θέλει να πληρώσει αυτό που έφαγε. Είναι δικαίωμα του καθενός να το κάνει, και μάλιστα είναι ντροπή σας, αν σκεφτείς ότι 1. μπορεί να τον φέρνεις σε δύσκολη θέση, 2. του στερείς το δικαίωμα να σε συνοδέψει.

Διότι το άκουσα και αυτό χτες. "Ε, αν δεν έχει λεφτά να μην έρθει στην παρέα!". Δεν κατάλαβα; Τι φασισμός είναι αυτός; Θα στερήσεις από τον μη έχοντα το δικαίωμα να έρθει και να πάρει να φάει κάτι φτηνό και να πληρώσει μόνο αυτό; Και ας μην υπερβάλουμε κιόλας με το "μη έχοντα". Μπορεί ο κάθε άνθρωπος να περνάει μια οικονομική δυσκολία, μπορεί να μη γουστάρει βρε αδερφέ στο κάτω κάτω να επιβαρύνει άλλους που τον πληρώνουν. Και μπορεί να μη γουστάρει να σου το πει, και μπορεί να μη γουστάρει να τον κεράσεις. Γιατί μπορεί να έχει όσα λεφτά αναλογούν σε αυτό που θα πάρει.

Αυτά τα λέω για ανθρώπους που είναι φίλοι, είναι μια παρέα που γνωρίζονται, έχουν βγει κάποιες φορές μαζί. Γιατί μεταξύ αγνώστων ή λίγο γνωστών έστω, δυστυχώς ή ευτυχώς ισχύει και πρέπει να ισχύει η διαίρεση του ποσού.

Τέλος πάντων. Ξέρω ότι θα φάω κράξιμο, ξέρω ότι πολλοί θα διαφωνήσετε, και σας προειδοποιώ από τώρα ότι δεκτή η διαφωνία σας, αλλά εντελώς απίθανο να μου αλλάξετε γνώμη.


Υπάρχει μια μικρή περίπτωση να αργήσω να γράψω, διότι η ιδιοκτήτρια του blog είναι σε περίεργη φάση. Και όπως συνηθίζει να λέει τελευταία "δεν θέλω να το συζητήσω". Δατς ολ.

Να είστε καλά.

23 σχόλια:

Elias είπε...

Φάση-φετίχ: Άτομο που έχει να συνδράμει/aka νο πρόμπλεμ φορ πέηινγκ, λέει ότι "έφαγε μόνο μία φέτα μαρούλι", τρώει στο ενδιάμεσο και ό,τι περισσεύει από δίπλα, και στο τέλος πληρώνει μόνο ένα μαρούλι.

Θεός και κύριος.

Ανώνυμος είπε...

Ρε μαγκες. Ειναι παντα κατα περιπτωση.
Οταν βγαινει μεγαλη παρεα ειναι απιστευτη μιζερια να καθεται και να υπολογιζει ο καθενας τι πηρε, ποσες μπυρες ηπιε και ποσο απο το κουβερ του αναλογει. Ομοιως ειναι μαλακια να βγαινει για φαι μικρη παρεα και ο καθενας να τρωει το καβλατζο του και να τα μοιραζονται. Επισης ειναι εντελως χαλβαδια να αναγκαζεις τον αλλο να πληρωσει τα ιδια με τους αλλους αν δεν εχει λεφτα και γι αυτο το λογο εφαγε μονο 2 πιτες και τζατζικι.

Η φαση θελει ευελιξια, ευθυτητα και λιγο χουβαρδαλικι. Πρεπει να καποιος να καλυπτει αυτον που δεν εχει λεφτα. Πρεπει κανονικα αυτος που θα πιει δεκα μπυρες παραπανω, απο μονος του να πει "οκ ολοι πληρωνουμε απο τοσα αλλα εγω θα βαλω κι ενα εικοσαρακι γιατι το ξεκωλιασα στις μπυρες".

Ουσιαστικα η λυση ειναι ο κατα περιπτωση συνδιασμος ολων των επιλογων του πολλ αρκει οι συμφαγοντες να μην ειναι φτηνιαρικα τσουτσεκια του κερατα.

Loud Melody είπε...

Έχει τύχει να βγω με μια παρέα που έχω παρατηρήσει ότι όταν παίρνουν κάτι ακριβότερο από τους υπόλοιπους προτείνουν να πληρώσουν δια της διαίρεσης ενώ αν πάρουν άλλοι κάτι ακριβότεροι προτείνουν ο καθένας τα δικά :P What the fuck is that!!!

MaHaHoU είπε...

Δεν ξερω...δεν ειμαστε ουτε πλουσιοι ουτε φτωχοι ακριβως. Εγω απλα ποτε δεν γουσταρα να πληρωνω τις ακριβες συνηθειες αλλων. Οπως δεν γουσταρω να ορμανε οι αλλοι στο πιατο μου πριν φαω εγω ενω πριν ειχαν σνομπαρει την επιλογη μου. Επισης μου αρεσει να πληρωνω τις ακριβες μου συνηθειες και να τις μοιραζομαι...αμα δλδ ευχαριστηθω εγω πρωτα :P

Flonsavardu είπε...

elia συνήθως αυτούς δεν τους αφήνουν να πληρώσουν... κανονικά πρέπει να πληρώσουν ότι και οι υπόλοιποι, συμφωνώ.

ανώνυμε, έτσι ακριβώς όπως τα λες.

loud melody, γιατί είμαι σχεδόν σίγουρη τα 10 από τα 20 άτομα της πλειοψηφίας είναι τέτοιοι φιόγκοι;

mahahou μέχρι στιγμής νομίζω ότι σχολίασαν μόνο αυτοί που συμφωνούν... τι θα γίνει; δεν θα μου την πει κανένας; όχι ότι θέλω δλδ. αλλά λέω.

Annie_Hall είπε...

Γιατί να σου την πει κάποιος καλέ αφού λες αυτό που πάντα ισχύει: ανάλογα με την περίπτωση. Εγώ με την παρέα μου ας πούμε πάντα τα διαιρούμε όταν πάμε για φαΐ και πάντα πληρώνει ο καθένας τα δικά του όταν πάμε για καφέ ή ποτό. Αν κάποιος δεν έχει του τα βάζουν οι υπόλοιποι, δεν παίρνει μόνο το κουβέρ και μετά ζητάει να πληρώσει ο καθένας τα δικά του. Αν κάποιος όντως δεν φάει όσο οι άλλοι(είχε φάει ας πούμε πριν και ήρθε για την παρέα) δεν θα πληρώσει. Νομίζω πάνω κάτω όλοι τα ίδια κάνουμε...

Η μεγαλύτερη γυφτιά είναι πάντως αν αρχίσει κάποιος να λέει "εγώ όμως δεν έφαγα από το ένα ορεκτικό να μου αφαιρέσετε το μερίδιο που μου αντιστοιχεί"!

Είμαι χαλαρά υπέρ της διαίρεσης γιατί είναι ευκολότερο και αν όλοι τρώνε πάνω κάτω τα ίδια δεν υπάρχει λόγος να ψάχνεσαι με αποδείξεις και καταλόγους. Εξάλλου δεν παίρνει πάντα ο ίδιος το ακριβότερο.

Kleine wolke είπε...

συμφωνώ γενικώς με τον ανώνυμο και επαυξάνω ειδικώς στον επίλογο.
:)

Flonsavardu είπε...

"Η μεγαλύτερη γυφτιά είναι πάντως αν αρχίσει κάποιος να λέει "εγώ όμως δεν έφαγα από το ένα ορεκτικό να μου αφαιρέσετε το μερίδιο που μου αντιστοιχεί"! "

ε, όχι και έτσι βρε annie! εντελώς γυφτιά! όπως και να έχει είναι ωραίο να υπάρχει μια συνεννόηση σ' αυτό το θέμα και να μην έρχεται κανείς σε δύσκολη θέση ότι και να πρεσβεύει!

συννεφάκι, ναι ομολογουμένως ο ανώνυμος τα είπε ωραία. :)

MaHaHoU είπε...

Κάποιος τραμπούκισε το πολ σου :P... Αφού όλοι συμφωνούν με αυτό που λες :D

Flonsavardu είπε...

θα ήταν ψέμα αν πω ότι δεν το έχω σκεφτεί! ;)

little princess είπε...

Ακόμη χειρότερο είναι να βγαίνεις και ενώ εκείνη την διαολεμένη μέρα δεν έχεις πολλά λεφτά να δίνεις εσύ το παραπάνω ευρώ επειδή οι άλλοι δεν έχουν ρέστα. Δε ξέρω πως ήταν στο φοιτητονήσι αλλά εδώ καφές=6ευρω..! Αυτο δε που με εξοργίζει πιο πολύ είναι που μπορεί η χ,ψ φίλη μου να έχει ψωνίσει ένα σωρό την ίδια μέρα ρούχα και τα σχετικά και την ίδια μέρα να στο φέρνει από δω κι απο κει να την κεράσεις ή να σου λέει πλήρωσε τώρα και θα στα δώσω μετά,μωρέεεεε μη μπλεκόμαστε με ψιλά (δήθεν).Ε όχι...νιώθω ο νταβατζής γκόμενος της που στο κάτω κάτω ουτε έχει ψωνίσει ούτε έχει γ @@@ :)

Flonsavardu είπε...

αυτό είναι ΜΑΚΡΑΝ το χειρότερο μου. και ο πιο σημαντικός λόγος που δεν γουστάρω τη διαίρεση με φίλες.

agit8d είπε...

πφλεφταποιοςασχολειται.

Gogoth είπε...

οπως το'πε ο αποπανω

YO!Reeka's είπε...

εγω δεν ξέρω, όλα των ανθρώπων είναι (δουλίτσα να υπάρχει)

ThEiTsA είπε...

Εγώ που λες βρίσκομαι πλέον στο επόμενο στάδιο του "Πώς πληρώνουμε όταν βγαίνουμε έξω". Είμαι στο "Πάντα πληρώνει ο ένας". Εκεί να δεις μπερδέματα και ιστορίες.
Βγάζεις κάποιον έξω για φαΐ, τα πληρώνεις. Για να μη φανείς και γύφτος, του έχεις παραγγείλει το μισό κατάλογο.
Μετά θέλει αυτός να ανταποδώσει. Για να μη σε πει γύφτο, διαλέγεις το πιο φτηνό κυρίως πιάτο. Αυτός δεν έχει πρόβλημα να τον πεις γύφτο και από ορεκτικά αρκέστηκε σε μία χόρτα αλάδωτα. Σε έχει πάει και στο σουβλατζίδικο της γειτονιάς που οι τιμές είναι χαμηλές γιατί σε ταΐζει γάτες.

Μετά νιώθεις μαλάκας και λες από εδώ και πέρα ή τέρμα τα έξω, ή θα πληρώνουμε μισά μισά, ή ο καθένας τα δικά του. Πας διακοπές με μία παρέα που τους μισούς τους γουστάρεις (και ξέρεις ότι είναι οικονομικά στριμωγμένοι) και οι άλλοι μισοί ήρθαν μαζί με το έτσι θέλω (και τους έδωσε ο μπαμπάς το θησαυροφυλάκιο για τα έξοδά τους). Θες να βοηθήσεις διακριτικά τα φιλαράκια σου που δούλευαν όλο το χειμώνα για αυτές τις 5 μέρες στη θάλασσα και προτείνεις τη διαίρεση. Και μετά βλέπεις τη φακλάνα της παρέας να παραγγέλνει και να τρώει μόνη της την τρίτη μερίδα παϊδάκια (όπως και τη δεύτερη) και ξανανιώθεις μαλάκας που χρηματοδότησες την κραιπάλη της. Καταλήγεις 5 μέρες να τρως πιτόγυρα και κρέπες για να μη χαλάσεις τις διακοπές σου.
Μπράβο, χάλασες το στομάχι σου!

Flonsavardu είπε...

οι 2 πρώτοι: πολύς κόσμος.

γιωρίκα αν υπήρχε δουλίτσα και δικά μου λεφτά, ίσως και να μη με ένοιαζε τόσο. αλλά και πάλι, ίσως και να με ένοιαζε και τότε.

θείτσα δεν μου έχει τύχει αυτό! μακριά από δω.

Crazy Tourists είπε...

ΓειααααααααααααααααααΑ!!!!!!!!!!!!!!!

Τρελοτουρίστρια

Γιώργος Μαργαρίτης είπε...

Ασχέτως μεθόδου πληρωμής (διαίρεσις ή αναλογικά του τι σαβούρωσε ο καθείς), ο μαλάκας της υπόθεσης είναι ΠΑΝΤΑ αυτός που αναλαμβάνει να μαζέψει τα λεφτά για να τα δώσει στο γκαρσόνι, γιατί πάντα υπολείπονται ευρά τα οποία βάζει ο μαλάκας από την τσέπη του...

Flonsavardu είπε...

τρελοτουριστάκι μου γειαααααααααα! :)

γιώργο ισχύει!

amalthia είπε...

γιώργο δεν ισχύει πάντα αυτό...καμιά φορά αυτός που μαζεύει τα λεφτά δίνει λιγότερα..18 ευρώ σου λέει.."α δεν έχω ακριβώς πάρε 20"αρχίζουν όλοι. Τι μένει μετά? Ο "τρπεζίτης" βάζει ενα 10ευρο και πολύ λέω. Το χειρότερο? Δεν αφήνει πουρμπουαρ γιατί "δεν έχει ψιλά λέέέέμε!"

kwlogria είπε...

Εννοείται πως εξαρτάται! Συμφωνώ μαζί σου γιατί έτσι γουστάρω. Και που είσαι σε μυστήρια φάση, καλά κάνεις, εκεί είμαστε όλοι. Και κάνε πιο κει γιατί πιάστηκα:Ρ Φιλάρες!!!

Flonsavardu είπε...

αμάλθια δεν μου έχει τύχει επίσης... αποδεικνύεται όμως τρανά πως όταν "ισχύει" η διαίρεση, κάποιος είναι σίγουρα χαμένος. :p

κωλογριάκι, είχα ένα φίλινγκ για το 2009. ελπίζω το 2010 να είναι ωραίο.