Τρίτη, 15 Ιουνίου 2010

The Island

Όταν πήγα την πρώτη φορά στη Σαντορίνη ήμουν 13 χρονών. Είχα περάσει κάποιες μέτριες μέρες στην Αμοργό με τη μαμά και τον μπαμπά, και πήγαμε να βρούμε τον αδερφό μου που ήταν ήδη κάποιες μέρες εκεί με φίλους του.  Πάνω εδώ θέλω να πω ότι θεωρώ την Αμοργό το χειρότερο νησί που έχω πάει. Νομίζω πως δεν έχει γιατί, ίσως να υπάρχει λόγος που τόσοι την επιλέγουν επί σειρά ετών για καλοκαιρινό προορισμό, εγώ δεν έχω εξαιρετικές αναμνήσεις. Ειδικά από τις παραλίες, που είναι καρά-απαραίτητο στοιχείο για να μου αρέσει ένα νησί. Ωστόσο, αν και όλα τα υπόλοιπα νησιά που έχω πάει δεν με έχουν απογοητεύσει (κλισέ μεν, αλλά η Ελλάδα είναι όντως πανέμορφη), τρία νησιά ξεχωρίζω, τη Σαντορίνη, τη Σαμοθράκη, και τα Κουφονήσια, που εντάξει μπορεί να είναι δύο, αλλά πιάνεται για ένα. Και από αυτά μόνο τα Κουφονήσια έχουν να επιδείξουν μοναδικές παραλίες, με τη Χαβανέζικη εκδοχή τουλάχιστον. Όμως η Σαμοθράκη και η Σαντορίνη έχουν τέτοια ενέργεια, που ακόμα και εγώ που δεν πιστεύω σε αυτά, είμαι ικανή να πάω και στον Χαρδαβέλλα για να το δηλώσω. Πως ναι, όντως, η γη αυτών των νησιών έχει κάτι το μυστικιστικό. Το διονυσιακό. Στο δάσος της Σαμοθράκης νιώθεις πως ζουν οι νεράιδες όλης της γης και πως από τα νερά των πηγών της, δροσίζονται τα ξωτικά τύπου νάνου- inside joke. Και όταν αγναντεύεις τη θάλασσα από την Οία... σας το ορκίζομαι παιδιά δεν παίρνω ποσοστά από το νησί, αλλά το συναίσθημα δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο.

Ήμουν μόλις 13 χρονών και μπόρεσα να αναγνωρίσω το συναίσθημα της κατάνυξης. Δεν ήμουν ερωτευμένη, δεν είχα χάσει κανένα δικό μου, δεν είχα κανένα φλερτ στο νησί, τίποτα που να δικαιολογεί την επαφή που είχα με τον εαυτό μου, κοιτώντας αυτή τη θάλασσα. Αν ήμουν πιο ρομαντική ακόμη θα έλεγα πως με καλούν οι πρόγονοι μου, μιας και έχω καταγωγή από εκεί, αλλά δεν είμαι. Δεν έχω ιδέα τι είναι. Δεν έχει ούτε μία αξιόλογη παραλία πάντως. Όταν πρόπερσι πήγα με τις τέσσερις συμφοιτήτριες- κολλητές, η Β. το ένιωσε και αυτή. Ανεβαίναμε στην ταράτσα στο σπίτι του θείου μου και βλέπαμε τον απόκοσμο γκρεμό απέναντι μας... Μου το είπε και αυτή πως δεν έχει ξανανιώσει έτσι, πως δεν έχει δει τίποτα πιο όμορφο. Δεν το νιώθουν όλοι, εγώ το νιώθω κάθε φορά που πάω.

Εντάξει, το ξέρω ότι γίνομαι οβερσεντιμένταλ, και αυτό, το παραδέχομαι, είναι γιατί είδα τη χαζό παρέα με το ταξιδεμένο πανταλόνι νο.2, που καταλήγουν οι φιλινάδες στο νησί, για να τα ξαναβρεί το καυλάκι από τα γκίλμορ με τον «Κόστο». Αλλά δεν παύει να ένιωσα μια αγαλλίαση και ταυτόχρονα μια επιθυμία να ξαναπάω φέτος. Στα Κουφονήσια πάντως θα πάω έτσι και αλλιώς. Και κανονίζω και αλλού, όσο πιο πολλά μπορώ. Θέλω αυτό το καλοκαίρι να φάω ήλιο με το κουτάλι και ας μη μαυρίζω. Να δω τόσα πολλά αστέρια με τις φίλες μου και να απορούμε που κρύβονται όλα αυτά στις πόλεις που ζούμε. Να αφήνουμε τη Ν. και τη Β. να χορεύουν στα κλαμπς και εγώ με τη Μ. να πηγαίνουμε περιπάτους σαν γκέι ζευγάρι. Και αν μπορέσουμε με την Α. να μου επιδείξει τις οδηγικές τις ικανότητες στις στροφές της Άνδρου, και να χαζεύουμε ποια από τις δυο είναι πιο ασπρουλιάρα, θα ήταν τέλεια. Να πάω στη Χίο να φάω άελλα- το καλύτερο σουβλάκι, και μη μου αρχίσετε τώρα να μου λέτε εμένα ποιο είναι το καλύτερο, ντάξει; 

Και όσον αφορά τον ψαρά μου, να μου πιάσει πολλά πολλά ψαράκια, και εγώ να τον καμαρώνω και να ανησυχώ που αργεί να γυρίσει... Αλλά μακριά από τα χάλιμπουτς! (το χάλιμπουτ είμαι εγώ)

Δεν μου λείπει η Κρήτη. Έκλεισα 5 χειμώνες και 5 καλοκαίρια εκεί και θα είναι πάντοτε στην καρδιά μου και κάποια από αυτά στις dv κασσέτες μου. Ξέρω πως μια από τις παραδεισένιες παραλίες βρίσκεται στα Χανιά- το ελαφονήσι φυσικά, πιο άλλο;- και πως η παραλία της καρδιάς μου, ο Άγ. Πάυλος μπορεί να περιμένει. Όπως όλα τα πράγματα σ' αυτή τη ζωή, ότι δεν μπορώ να το φέρω πίσω, το αφήνω να φύγει. 

17 σχόλια:

sarper? είπε...

Μα γιατί δε σου αρεσει η Αμοργος? Έχει και καταπληκτικές παραλίες απλά είναι τέρμα ερημικές και δεν τις ξέρει κανεις.
Αντίθετα, δε μου αρέσουν οι παραλίες της Σαντορινής. Παρόλο που απο θέα και γραφικότητα σκίζει, δε νομίζω ότι θα ξαναπάω.

Jerry Jedelou είπε...

αμοργό δεν έχω πάει, για τα άλλα συμφωνώ απόλυτα.. και για τα νερά και τις νεράιδες και για την κατάνυξη
ρομαντικάκι είσαι..

τόσο δα σε λέω είπε...

δοκίμασε να ζήσεις στην σαμοθράκη
ακόμα έχω ψυχολογικά και ας ήμουν μόνο νήπιο

kathysteras είπε...

Αμοργό δεν έχω πάει αλλά από κάλυμνο αποκλείεται να είναι χειρότερα.Εκτός και αν έχει ένα δέντρο αντί για δύο που έχει η κάλυμνος.

Σαμοθράκη από την άλλη πήγα πολλές φορές όταν ήμουν μικρός και την βαρέθηκα. Αλλά μετά σκέφτομαι τους καταράκτες, την χλωρίδα και τα αρχαία και νοιώθω μαλάκας που δεν έχω ξαναπάει.

Εντάξει η Σαντορίνη καλή είναι μωρέ. Απλά έιναι πιο πολύ για χάζεμα όχι για διακοπές. Απλα να κάθεσαι να αγναντεύεις.

alex from planet Mab είπε...

Καλημέρααα
Ελαφονήσι πήγα πέρυσι, καθώς και Μπάλο-Γραμβούσα και ήταν απλώς υπέροχα.
Σαμοθράκη επίσης, συμφωνώ με ό,τι λες. Κατά τα λοιπά, δεν ξέρω δεν απαντώ.

Litanie des Saints είπε...

Αν ένιωσες ενέργεια στη Σαμοθράκη, πήγαινε μια βόλτα κι απ' τη Λήμνο... (τελικά ο καθένας έχει την πετριά του και μ' ένα μέρος)

ephee είπε...

Λοιπόν, ξέρεις τι ήθελα να σε ρωτήσω; Παίζει μια φήμη ότι όποιος πάει με το έτερο Σαντορίνη, χωρίζει.. Το'χεις ακούσει;
Εγώ δεν έχω πάει γιατί δε σηκώνει ο οργανισμός μου τόσο ήλιο και τόση γκλαμουριά καγκουράτη..

Κρήτη δεν πάω γιατί δε σηκώνω τόση βλαχαδερή μαγκιά και βλέπω να γυρνάω μαχαιρωμένη..

Μ'αυτή την άελλα με είχε πρήξει κι ένας φίλος που παράγγελνε από το καράβι για μυτιλήνη! Διάσημη είναι πια.. Νομίζω πρέπει να αποκτήσω άποψη.. όπως και να γράψω κάτι για τα best-masa-places απ'όπου έχω φάει.

Άντε καλές διακοπές και μην ξεχάσεις τα τρία στανταράκια που ξεχνάνε όλοι: autan, ψαλιδάκι, cotton buds.. ;)

Flonsavardu είπε...

sarper η σαντορίνη δεν έχει παραλίες. κάτι χαζομάρες με μαύρη άμμο και πέτρες και κοτρώνες έχει. αλλά αυτό δεν την κάνει λιγότερο μαγευτική. δεν ξέρω τι παίζει με την αμοργό. ίσως θεώρησα απαράδεκτο ότι για σχετικά "ερημικό" νησί- είχα πάει και πριν 12 χρόνια- στις παραλίες δεξιά και αριστερά του λιμανιού δεν μπορούσες να κάνεις μπάνιο- και αυτό γιατί τα λήμματα τους πέφταν στην παραλία των καταπόλων. και όχι μόνο ξέρω γω ήταν λίγο βρώμικα... ήταν πολύ βρώμικα!!! δεν θέλω να ταξιδεύω μια ώρα για να κάνω μπάνιο, ευχαριστώ.

jerry δεν είμαι ρομαντική με αυτή την έννοια, αλλά συνήθως είμαι ρομαντική. με άλλη έννοια όμως, δική μου. :)

τόσο δα, τσ τσ τσ υπερβολικός όπως πάντα!

καθυστέρα δεν είσαι φαν της ξέρας, ε; και πως σου άρεσε η σαντορίνη; καλά όχι ότι εγώ προσωπικά γουστάρω την ξέρα, αλλά έτσι είναι οι κυκλάδες, τι να κάνουμε.

alex, να πας κουφονήσια!!!

litanie πρέπει να πάω κάποια στιγμή...

ephee δεν έχω πάει με αμόρε ακόμη στη σαντορίνη. πέρσι πήγε η ξαδέρφη μου πάντως και χώρισε... έλα τώρα όμως, έξυπνη είσαι, δεν πιστεύω να πιστεύεις σ' αυτά;;; εντάξει, να πας στην οία αν δεν θέλεις γκλαμουριά. είναι εξαιρετικά ήσυχα, εκτός φυσικά από τα χειροκροτήματα στις 8:30 (όταν πέφτει ο ήλιος τέλος πάντων). αουτάν δεν χρησιμοποιώ, γιατί έχω πάντα τους άλλους, φυσικό αντικουνουπικό- δεν με τσιμπάνε ποτέ τα κουνούπια και τσιμπάνε τους άλλους, αλήθεια! όλα τ' άλλα δεν τα ξεχνώ ποτέ.

sarper? είπε...

Πριν 12 χρονια, ε?
Πλεον εχουν κανει βιολογικο καθαρισμο
Στην Αιγιάλη έχουν βόθρους οποτε δε τιθεται θέμα
Υπάρχουν όμως παραλίες και ανατολικά, οχι μονο μεσα στο λιμανι

Και οποια παει Κουφονήσια, παρακαλώ πολυ να μου το πει! Αμέ!

kathysteras είπε...

Η Σαντορίνη είναι εντυπωσιακή ρε τουλάχιστον. Πας και στο ηφαίστειο βλέπεις εικόνες που δεν έχεις ξαναδεί στην ζωή σου. Στην κάλυμνο βλέπεις βράχια, βράχια και βράχια. Σαν τεράστια βραχονησίδα είναι.

Crazy Tourists είπε...

Κουφονήσια δεν έχω πάει... Τη Σαμοθράκη την λάτρεψα!! Το ομοργότερο νησί με διαφορά! Με πολύ ωραίο κόσμο, υπέροχη φύση! Και η Σαντορίνη είναι πολύ όμορφη! Και η Θέα από την Οία καταπληκτική!!

Τρελοτουρίστρια

amalthia είπε...

υπάρχει και μια θεωρία που λέει "καλή παρέα να χεις"...μωρέ εμένα όπου και να με πας(για φυσιολογικά μέρη μιλάω..μην αρχίσετε να λέτε μαλακισμένα μέρη τύπου Σιβηρία)....περνάω καλά αν έχω καλή παρέα!

vlakspot είπε...

Ναι, αυτό ήθελα να πω, και μου το πήρε η Αmalthia.
To λέει και το ρητό άλλωστε: Με καλή παρέα, κι η φυλακή είν'ωραία!

Και μια πουτ@να φέρατε, κι @@ λόγου κάνατε, δύο φορές έχω πάει Σαντορίνη με γκόμενο, και τις δύο χώρισα. Τη μία, δε, έφυγα και μόνη μου, τόσο ειδυλλιακά! Ε, και λέω να μην το ξανακάνω μωρέ.

Flonsavardu είπε...

sarper α, έχουν κάνει καθαρισμό; αλλάζει! ναι, δεν αμφιβάλλω ότι το νησί γενικά είχε πολύ όμορφες παραλίες, όπως η αγ. άννα π.χ., αλλά και για να πας εκεί εμένα με έπαιρνε ο αέρας :( θα έφταιγε ότι τότε ήμουν 35 κιλά. :D επίσης εγώ θα πάω στα κουφονήσια. εγώ δεν σου κάνω, ε; καλάαααα!

κάθυ δεν νομίζω να πήγαινα κάλυμνο, τώρα θα το ξέρω κιόλας!

τρελοτουριστάκι, με κίνδυνο να βουλιάξει το νησί και να γίνει και αυτό μια αηδία όπως όλες οι κυκλάδες, κουφονήσι και γρήγορα!

αμάλθεια κανονικά εσένα δεν θα έπρεπε να σου μιλάω. αλλά τέλος πάντων... -.- εντάξει, εντάξει, αυτό είναι το φοβερό όπως και το παράδοξο που αναφέρω. ότι συμφωνώ μεν με αυτό που λες, αλλά παρόλο που δεν είχα παρέα, ήταν φανταστικά! (σκατό)

οκ, vlakspot. να ξέρω να μην πάω. :) (δεν τα πιστεύω αυτά, δεν τα πιστεύω, αλλά ας μην προκαλούμε και την τύχη μας!)

Mamouli είπε...

Μπορείτε να περάσετε από το μπλογκ μας και να παραλάβετε το βραβείο σας.

Το event θα είναι black tie, οπότε παρακαλούμε να έρθετε αναλόγως ντυμένοι.

kwlogria είπε...

Τι ωραία, τι ωραία, τι ωραία!!!! Τα Κουφονήσια δεν υπάρχουν!!! Παραλιάρες!!!

amalthia είπε...

φλό μου(νί της λάσπης) θα γράψεις τίποτα καινούριο??

σύνδρομο στέρησης θα πάθω(και θα τραγουδάω Βανδή,μπλιάχ)!