Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011

Να τη φας και να 'ναι κρύα. Οδηγός για τις γιορτές.

3 χρόνια κλείνει το blog σήμερα αγαπητοί μου αναγνώστες, όσοι έχετε μείνει δηλαδή, ή τέλος πάντων όσοι μπαίνετε στον κόπο κ με διαβάζετε και ας μην αφήνετε κόμμεντ. Δεν θα γιορτάσομε φέτος, καθ' ότι ζούμε σε καιρούς κρίσης και που να τρέχουμε να ξοδευόμαστε. 

Αντ' αυτού θα σας δώσω ένα τέλειο οδηγό για τις γιορτές που σε λιγότερο από ένα μήνα θα είναι εδώ. 

Οι γιορτές των Χριστουγέννων ως γνωστόν είναι οι πιο πούστικες γιορτές. Σε τόσο πολλά επίπεδα. Παρακάτω θα αναλύσουμε μερικά, και τρόπους που να αποφύγετε την εορταστική κατάθλιψη όσο μπορείτε. 

1. Αν σας πιάνει θλίψη του αγίου βαλεντίνου, σε περίπτωση που δεν είστε ζευγάρι, τότε οι γιορτές των χριστουγέννων είναι ικανές να σας διαλύσουν. Δεν είναι μόνο που πρέπει να έχεις συνοδό την πρωτοχρονιά, γιατί πως θα αλλάξει ο χρόνος, είναι που βλέπεις τους άλλους ζευγαρωμένους, να ανταλλάζουν 2-3 δώρα μέρες που είναι, να πηγαίνουν εκδρομές μέρες που είναι, κτλ μέρες που είναι. 

2. Η εορταστική περίοδος χαρακτηρίζεται από υπερβολές για τα πάντα. Η καταναλωτική μανία είναι μία από αυτές. Χαζά δώρα μέχρι και για τον τελευταίο θείο που έχετε να δείτε πάνω από ένα χρόνο- πέρσι δεν τον είχατε καλέσει- αν γιορτάζετε οικογενειακά, ή χαζά δώρα στους φίλους και στις φίλες σας, λόγω των ημερών. 

3. Καμία άλλη περίοδος του χρόνου δεν είστε αναγκασμένος να ξεβολευτείτε τόσο πολύ και να προσποιηθείτε ότι σας αρέσει. Από το πρωί μέχρι το άλλο πρωί γίνεται παντού της πουτάνας. Στα καταστήματα, στις καφετέριες, στα μπαρ, στα θέατρα, κτλ κτλ. Δεν συζητάω καν για την πρωτοχρονιά, όπου μέχρι και η πιο τελευταία παρακμιακή καφετέρια είναι φουλ. Εγώ προσωπικά έχω φάει πόρτα ανήμερα πρωτοχρονιάς από sports cafe- παίζει να το λένε και έτσι, αλλά σίγουρα είναι καφέ που πάνε μόνο όταν έχει αγώνες- κάτω από το σπίτι μου. True story. 

Εσείς θέλετε να τα αποφύγετε όλα αυτά, το ξέρω, είστε σαν και μένα. Αλλά επειδή είστε σαν και μένα, όλο και κάπου σας σέρνουν οι φίλοι σας και υποκύπτετε στις ντροπιαστικές αποδοκιμασίες που δέχεστε. Τι να κάνετε λοιπόν για να περάσετε ωραία στις γιορτές;

1. Καταρχήν παραβρεθείτε σε όσα οικογενειακά τραπέζια μπορείτε, πρώτου βαθμού συγγενείας- για να μην χρειαστεί να πάρετε δώρο, για να μην πω ούτε καν γλυκά. Αν κάνετε στο ίδιο σας το σπίτι, ακόμα καλύτερα. Στη δική μου περίπτωση αυτό είναι το highlight των γιορτών, γιατί η μαμά μου μαγειρεύει τέλεια και βλέπω τις ξαδέρφες μου, πίνουμε μαρτίνι άστι και παίζουμε buzz. Φαγητό και παλιμπαιδισμός: the combo of success. Εσείς βρείτε τα δικά σας μικρότερα ξαδερφάκια ή ανήψια, αναλόγως του πόσο κωλόγερος είστε, και βάλτε μία αναλογία ηλικίας -10, για να πείτε πως θα περάσετε καλά και αφήστε τα ζευγαράκια της αγίας παρασκευής να μαλώνουν- πάντα μαλώνουν, σίγουρα θα μαλώσουν, αν δεν μαλώσουν είναι βαρετοί, οπότε έτσι και αλλιώς δεν θέλετε ένα βαρετό σύντροφο, θέτε; Παραπάνω από 10 χρόνια διαφορά υπάρχει τεράστιο χάσμα και θα βαρεθείτε. 10 με 7 χρόνια διαφορά είναι το τέλειο.

2. Αποφύγετε τελείως τα δώρα και μην πέσετε θύμα του οργίου που λαμβάνει μέρος τις ημέρες αυτές. Η κρίση είναι μια τέλεια δικαιολογία για εμάς τους επίδοξους Εμπενέζερ. Αν έπαιρνα ένα δώρο για κάθε φίλη που έχω, θα έπρεπε να μαζεύω λεφτά από 2 μήνες πριν. Το χειρότερο είναι η ανάγκη του να πάρεις κάτι "έστω και μικρό". ΜΑ ΓΙΑΤΙ. 

3. Για κανένα απολύτως γαμημένο λόγο μην βγείτε έξω στις γιορτές. Και κυρίως την παραμονή πρωτοχρονιάς. Κυρίως αυτή. Παντού γίνεται της καρακαργιόλας, όλος ο κόσμος προσπαθεί ρομποτικά να διασκεδάσει με το στανιό, όλα έχουν πανάκριβα  μέχρι και το τελευταίο κουτούκι του κυρ σταμάτη στο Χαϊδάρι θέλει προκράτηση 1 βδομάδα πριν- και έχει το χύμα κρασί 50 ευρώ ανά δύο άτομα- και η αναλογία στρας και μαύρου σατέν προς τα φυσιολογικά ενδύματα είναι 30 προς 1 και ικανή να προκαλέσει τύφλωση από την αντανάκλαση των διαμαντομπριλαντιών και του επιπέδου κιτς. Γενικά είμαι ιδιαιτέρως φαν της σπιτικής πρωτοχρονιάς. Θυμάμαι μια ωραία πρωτοχρονιά, νομίζω την πρώτη φορά που πήγαν να πάρουν διαζύγιο οι γονείς μου, που είχαμε πέσει για ύπνο από τις 11. Ωραίες εποχές. (αξιοσημείωτο είναι πως κανένα άλλο βράδυ δεν κοιμόμασταν στο σπίτι πριν τις 12, ακόμα και εγώ που ήμουν 14 χρονών. αλλά εκείνο το βράδυ θυμάμαι είχαν πέσει από νωρίς για κάποιο λόγο)

Επειδή όμως το πιθανότερο είναι πως δεν θα μπορέσετε να ακολουθήσετε αυτές τις σοφές συμβουλές, ούτε καν εγώ που τις λέω δεν καταφέρνω να τις ακολουθήσω, τουλάχιστον μια καλή λύση είναι να περιοριστείτε στα σύνορα της περιοχής σας. Εγώ όλα τα τελευταία χρόνια κάνω πρωτοχρονιά στον Πειραιά και δεν έχω μείνει ποτέ απογοητευμένη. Σίγουρα βοηθάει φυσικά αν φεύγεις από το σπίτι ήδη μεθυσμένος. 

Embrace yourself λοιπόν για τον μήνα που έρχεται και μπορεί και να τα ξαναπούμε.

ps. σε καμία περίπτωση μη δεις αυτό το αίσχος που θέλει να λέγεται ταινία. 
ps. το θέατρο είναι ωραία εμπειρία τις γιορτές, αρκεί να μην γίνεται της πουτάνας. γενικά όλα ωραία είναι στις γιορτές, αρκεί η ποσότητα κόσμου να είναι φυσιολογική.

17 σχόλια:

mahler76 είπε...

θα ξεκινήσω από το αίσχος. Ευτυχώς δεν το είχα καν υπόψη μου. Όσο για τις γιορτές να πώ την αλήθεια δεν μου προκαλούν καμία κατάθλιψη. Απλά χαβαλέ. Όσο για δώρα, φέτος ιδικά δεν παίζει τίποτα. Δεν υπάρχουν φράγκα. Καλή σου μέρααααα

ephee είπε...

Μαρή τι κάθεσαι και λες!;
Όταν δεν πιστεύεις σε τίποτα, γύρω γύρω έχει χριστουγεννιάτικους μαλάκες, και στη μέση, όαση ρούχλας!
Θυμάσαι το post με το ζευγαράκι που βγήκε βόλτα με το λεωφορείο;
Ε, φαντάσου κάτι ανάλογο σε μεγαλύτερη κλίμακα στις γιορτές, όπου κυκλοφορείς σαν αόρατος, και σπας πλάκα με τα καρναβάλια γύρω γύρω.
Το μοναδικό πράγμα που με κάνει χαρούμενη όταν η Ψ καθαρίστρια βάζει τα καλά της να πάει στο Ρέμο, είναι πως την επόμενη μέρα θα σέρνεται στη δουλειά, κι εγώ θα παίζω The Hives τσίτα, τρώγωντας μπισκότα κανέλας!

Flonsavardu είπε...

mahler καλημέρααα :) έτσι λοιπόν, όλοι στο πνεύμα της κρίσης, κατά του καταναλωτισμού! (ακόμα και αν μερικοί αναγκάζονται, θα δουν ότι ναι, γίνονται γιορτές και χωρίς δώρα, αμέ)

ephee κοίτα εμένα δεν μ' αρέσει το έξω σε κανονικές συνθήκες, πόσο μάλλον όταν το έξω συνδυάζεται με ορδές πλήθους και όλους να χαίρονται με το στανιό. και επίσης θέλω μπισκότα κανέλας τώρα.

Έλενα είπε...

Δεν ξέρεις ΠΟΣΟ συμφωνώ για την παραμονή πρωτοχρονιάς και τη βεβιασμένη διασκέδαση. Και κατάγομαι από μικρή επαρχιακή πόλη, οπότε εκεί να δεις στρας και παγέτα και μαύρο σατέν να σου φύγει ο τάκος!

Απ'τις πιο ωραίες παραμονές που θυμάμαι είναι μια χρονιά που αφού αλλάξαμε χρόνο με την οικογένεια, πήγα στο σπίτι ενός φίλου μου, οι γονείς του πήγαν για ύπνο κι εμείς απλωθήκαμε στους καναπέδες με κάτι κουβερτάκια, είδαμε τη Θεία απ'το Σικάγο και πίναμε κρασιά.

Φέτος λέω να φτιάξω δέκα ντουζίνες μάφιν και κουλουράκια/μπισκοτάκια/σκατουλάκια και να τα μοιράσω σε όλους, ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΔΩΡΑ ΚΥΡΙΟΣ!

kaede είπε...

Χέσε τα λεφτά και τα δώρα, χέσε τους κάγκουρες και την μπουρδελοκατάσταση στα μαγαζιά, και πάλι δεν αλλάζω τα χριστούγεννα με τίποτα. Ίσως μου'χει μείνει από μικρή, τότε που κάναμε ακόμη τεράστια οικογενειακά φαγοπότια και έπαιρνα ένα τόνο δώρα, αλλά ακόμα και τώρα που λείπουν όλα αυτά.. Γουστάρω να βολτάρω στην κρύα στολισμένη πόλη, να είναι γεμάτη φωτάκια και σαλιιιέπι ζεστό ανά γωνιά, ακόμα και να αράζω στο σπίτι μου σκεπασμένη με παπλώματα (αλλά μια σειρά φωτάκια την θέλω και κει, οκ? μόνο αυτό σηκώνει η τσέπη μου για τις γιορτές:Ρ) . Κι ας μου δίνει η νονά μου μπιτζάμες 26 χρονώ γαϊδούρα, αντί για το αλλοτινό χαρτζιλίκωμα.
Φέτος βέβαια υπάρχει και ένα ακόμα μείον. Δουλεύω (αμισθί, έτσι? μη νομίζεται ότι τόση ώρα τσαμπουνάω παπατζιλίκια για τα $$).FML δηλαδή, πάνε οι χριστουγεννιάτικες αραγματικές που ονειρευόμουν :(

Flonsavardu είπε...

έλενα η ξάπλα τα χριστούγεννα είναι αυτό που απολαμβάνω πιο πολύ. παρόλο που ξαπλάρα σχεδόν όλο τον χρόνο :)

kaede δικιά μου είσαι κ εσύ, μ' αρέσουν οι βόλτες στην πόλη, αν δεν γίνεται ο χαμός, μ' αρέσει η κιτς διακόσμηση της πόλης (το δέντρο δεν μ αρέσει τόσο, αλλά τα λαμπιόνια ναι) και φυσικά καναπές-κουβερτούλα φλις-και ζεστό γάλα με τσουρέκι, γιάμι γιάμι γιάμι, α γκατ λοβ ιν μαη τάμη.

kaede είπε...

ααααχ το'χα σχεδόν ξεχάσει! βασιλόπιτεεεεεεες! :yay!:
κρίμα που μένεις τόσο μακριά ρε γμτ. θα κάναμε τρελές τσουρεκοταινιοαραγματικές :P

quaintrelle dandy είπε...

όπως γνωρίζεις, σκόπευα με σοφία να τις γλιτώσω παντελώς τις γιορτές στο Ελλάντα, αλλά ας έχει χάρη η γιαγιούλα. Παρ' όλα ταύτα, τουλάχιστον ορκίζεται ένας φίλος στις 23 και θα γίνω πίτα. Κατά τα λοιπά, εγώ και ζευγαρωμένη θα μαι, και με το ταίρι μακριά, γαμώ την καταδίκη μου μέσα. Αυτά. (ΠιΕς: γιατί δε γράφεις πιο συχνά? Αφού σ' αγαπώ!)

Flonsavardu είπε...

kaede δεν πειράζει, θα είμαστε τόσο μακριά "μα τόσο κοντά". :)

δάδνη μου ναι, το γνωρίζω, και ήμουν πολύ περήφανη για την επιλογή σας και ας σε στερούμουν τώρα που κανονικά θα σε έβλεπα... αλλά ποτέ δεν μπορείς να προγραμματίσεις τη ζωή δυστυχώς. αλλά τώρα θα σε δωωωω ναιιιι γιεεεεε φστττ! :D

... είπε...

κλασικά καμμένη γκόμενα που φυσάει και το γιαούρτι.
έλεος!
ευτυχώς υπάρχουν και οι σχολιαστές που δώσαν μια νότα φυσιολογικού ανθρώπου στο αντικοινωνικό-μανιοκαταθλιπτικό-ψυχαναγκαστικό σου ποστ.
Ξεκόλλα!
Τα Χμας είναι σαν λούνα παρκ που έρχεται στο χωριό σου μια φορά τον χρόνο. Μια ευκαιρία για οργανωμένη χαρά και κατανάλωση. ΑΝ θες συμμετέχεις και σε όποιο βαθμό θες.
Γιατί αν σε πιάσει το Χμας μουντ μετά τα Χμας θα είσαι σαν γκόμενα με καθυστερημένη περίοδο. Εγώ τι να πω που παίζει να μου κόψουν και το ρεύμα; Που οι φίλοι μου θα μαζευτούν πάλι Γιάννενα και δεν θα μπορέσω να πάω ενώ το θέλω τόσο;
Σκατά στην μπακαλοταβέρνα που θέλει και ρεζερβέ, συμπαράσταση στους αχριστούγεννους μπλόγκερ!

Flonsavardu είπε...

yeah, 2 medium hate comments today. i'm on a roll! αλλά εγώ πάντως ακόμα δεν κατάλαβα. τελικά εσύ τα διασκεδάζεις τα χριστούγεννα ή δεν τα διασκεδάζεις, αλλά δεν έχεις πρόβλημα να τα διασκεδάζουν οι άλλοι; γιατί εγώ δεν έχω πρόβλημα, αλήθεια. αρκεί να μην υποχρεούμαι να συμμετέχω. μην νομίζεις ότι είναι τόσο αυτονόητο αυτό...

... είπε...

απλά πράγματα λέω, άλλες φορές διασκεδάζω, άλλες όχι.. φέτος λόγω οικονομικού προβλήματος αναγκαστικά θα διασκεδάσω αρκετά λιγότερο από όσο θέλω.

Flonsavardu είπε...

πάντως η εντύπωση πως τα χριστούγεννα είναι περίοδος χαράς είναι πιο φέηκ και από το ότι του αγίου βαλεντίνου είναι η ημέρα των ερωτευμένων. οι μόνοι που οφείλουν να χαίρονται είναι οι εξής: δάσκαλοι + καθηγητές, μαθητές.

kaede είπε...

αυτό το τελευταίο ξαναπές το.. :/

~ είπε...

"yeah,2 medium hate comments today"
@flons

Μερικες φορες μπαινω στον πειρασμο
να σου την πω,ετσι χωρις λογο.
Μονο και μονο για να διαβασω
τετοιες απαντησεις.

ακομη γελαω.

Flonsavardu είπε...

~ χεχεχε. για κάτι τέτοια ζω. :)

MaHaHoU είπε...

Εγώ πάλι στις γιορτές βαριέμαι >.<